July 18, 2012; Pau-Bagneres de Luchon, FRANCE; A general view of the peloton during stage sixteen of the 2012 Tour de France between Pau and Bagneres de Luchon. Mandatory Credit: Bernard Papon/Presse Sports via USA TODAY Sports

Lance Armstrong reaches settlement with Sunday Times

Nine years ago, American cyclist Lance Armstrong sued the Sunday Times for £1m due to an article run in the paper that accused him of using performance-enhancing drugs. The Times settled with Armstrong in 2006 for the sum of £300,000.

Now the tables have turned.

After Armstrong admitted last year to doping during his remarkable Tour de France winning streak, the Times went on the litigious offensive. The paper demanded that Armstrong not only return the original amount he had won in his lawsuit but that he also pay £720,000 in damages. It was announced Sunday that the two sides had reached an agreement. The exact amount of money involved was not revealed, however.

According the the Times, sports writer David Walsh and former deputy sports editor Alan English “reached a mutually acceptable final resolution to all claims against Lance Armstrong related to the 2012 high court proceedings and are entirely happy with the agreed settlement” (Sunday Times, via The Guardian).

Hopefully the Armstrong situation, combined with the recent revelations about Ryan Braun and Alex Rodriguez, will finally convince sports fans that it is unhealthy and unwise to put star athletes on a PEDestal. (Thank you, thank you. I’ll be here all night.)

[Source: The Guardian]

Tags: Lance Armstrong

comments powered by Disqus